• Uw organisatie verandert, verandert CRM mee?
  • Bedenken, bouwen & beheren
  • Be smart en houd je CRM systeem snel, veilig & up-to-date
  • Doeltreffend CRM beheer is essentieel

Vraagt u zich wel eens af op welke manier verbeteringen mogelijk zijn in uw marketing- verkoop- en serviceprocessen? De CRM optimalisatie scan van Zinnovation geeft u hier inzicht in.

Het doel van de scan is simpel: uw bedrijf zoveel mogelijk rendement uit CRM laten halen. Om dat te bereiken nemen we de inzet van CRM, oftewel de klantgerichtheid binnen uw bedrijf, onder de loep. Het eindproduct is een concreet actieplan om uw CRM activiteiten te verbeteren.

De CRM optimalisatie scan bestaat uit drie onderdelen:

1. Analyse van de organisatie
De klantgerichtheid van uw organisatie wordt op zeven gebieden gemeten: strategie, klantrelatie, klantinformatie, organisatie, processen, medewerkers, systemen. De meting wordt, aan de hand van meerdere stellingen en op basis van uw input, uitgevoerd door een consultant van Zinnovation.

2. Persoonlijke sessie
Aan de hand van de analyse gaan we tijdens een persoonlijke sessie op het kantoor van Zinnovation dieper in op de materie. De sessie neemt gemiddeld een dagdeel in beslag. We bespreken:

Analyse van de CRM gereedheid
Doel: totaalbeeld verkrijgen van uw klantgerichte activiteiten
1. Welke doelstellingen vormen de basis van uw CRM activiteiten?
2. Wie wordt verantwoordelijk voor het juist invoeren van klantrelatie gegevens?
3. Wat wordt er gedaan om klantgegevens te verzamelen?
4. Hoe staat de organisatie tegenover een CRM systeem, wat is het draagvlak?
5. Welke processen zijn ingericht om de doelstellingen te behalen? Welke processen kunnen worden geautomatiseerd? Hoe is de synchronisatie van uw huidige klantrelatiesysteem met overige softwaresystemen georganiseerd?
6. Welke medewerkers gaan werken met CRM, is er een projectgroep?
7. Hoe zijn de systemen ingericht (hardware, servers, voldoende ruimte etc.)?

Brainstorm
Doel: gezamenlijk werken aan verbeterpunten
Onder leiding van onze consultant vindt een gezamenlijke brainstorm plaats over verbeterpunten met betrekking tot de hierboven genoemde zeven aandachtsgebieden.

Actielijst, prioriteiten en vervolgstappen
Doel: opstellen van actielijst met prioriteiten en vervolgstappen
De verbeterpunten die uit de brainstorm naar voren zijn gekomen, worden samen met onze consultant verwerkt in een actielijst. De logische prioriteiten en vervolgstoppen worden bepaald.

3. Opstellen actieplan
De voorgaande stappen hebben Zinnovation voldoende relevante input gegeven om een concreet actieplan op te stellen ter verbetering van uw verkoop- en klantgerichtheid met behulp van CRM. In het actieplan geven we onder andere advies over inrichting van de schermen, workflows en rapportages.

Aanvraag analyse CRM omgeving

* = Verplichte velden
Bedrijfsnaam(*)
Vul hier uw bedrijfsnaam in

Aanhef:(*)
Selecteer uw geslacht

Voornaam:(*)
Vul hier uw voornaam in

Tussenvoegsel:
Invalid Input

Achternaam:(*)
Vul hier uw achternaam in

Functie:
Vul hier uw functie in

Telefoon:(*)
Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

E-mail:(*)
Vul hier uw e-mail adres in

Opmerkingen / vragen:(*)
Vul hier uw opmerkingen en/of vragen in

Reactie via:(*)
Geef hier uw voorkeur aan

Verificatie:(*)
Verificatie:
RefreshGeen juiste invoer, probeer het nog eens