• Uw organisatie verandert, verandert CRM mee?
  • Bedenken, bouwen & beheren
  • Be smart en houd je CRM systeem snel, veilig & up-to-date
  • Doeltreffend CRM beheer is essentieel

coins

CRM is bijna continu aan verandering onderhevig. Dat is níet wat inkoop managers binnen bedrijven willen horen omdat dit niet binnen het budget past. Toch is het goed dat CRM zo flexibel mogelijk wordt ontwikkeld om zo aanpasbaar mogelijk te zijn.

De economie drijft ondernemers vaak een bepaalde kant op waardoor er soms door wetswijzigingen, groei of uitbreiding van de diensten en producten wijzigingen moeten worden doorgevoerd in de interne processen. CRM ondersteunt die processen en zal daar dus in mee moeten veranderen. Weinig is zo frustrerend voor medewerkers als de eisen en targets veranderen binnen de scope en er geen ondersteuning meer is vanuit het CRM systeem. We horen dan vaak dat de ‘software’ niet voldoet. Vanuit eindgebruikers een logische reactie want de verwachtingen worden niet waargemaakt. Toch is dit niet helemaal terecht omdat software over het algemeen aangepast kan worden maar dat daar wel een noodzaak, inzicht én budget voor moet zijn.

Door een CRM manager aan te stellen of in te huren kan een bedrijf simpelweg een analyse maken van de kosten versus de baten. Daarin moeten niet alleen de werkelijk functionele mogelijkheden van de CRM software worden meegenomen maar ook de afweging van het risico; wat als we geen aanpassingen doorvoeren aan het CRM systeem. Een risico kan zijn dat mensen gefrustreerd raken door de CRM software omdat ‘het systeem’ niet meer doet wat men verwacht. Als niet alles meer kan worden vastgelegd wat men er weer uit moet kunnen halen dan zal men andere wegen zoeken om die frustratie te vermijden. Zo zien we regelmatig creatieve Excel sheets op de eigen harde schijf of mappen in Outlook etc. Op dat moment sla je volledig de plank mis met je CRM systeem. Dan wordt de voor veel geld aangeschafte CRM software ineens ‘Shelf-ware’.

Ideale CRM van de plank?

Ideale CRM van de plank bestaat in principe niet voor bestaande bedrijven, er zal altijd wel iets aan de functionele inrichting veranderd moeten worden. Bij het ene pakket heb je daar een partner voor nodig bij het andere pakket kan je dat soms zelf.

Wilt u weten waar u als bedrijf op zou moeten letten bij de aanschaf van CRM en of maatwerk wellicht bij u past?
Download dan het volledige artikel 'Voor een dubbeltje op de eerste CRM rang' door onderstaand formulier in te vullen.
(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken)

Download artikel 'Voor een dubbeltje op de 1e CRM rang'

* = Verplichte velden
Aanhef:
Selecteer uw geslacht

Voornaam:(*)
Vul hier uw voornaam in

Tussenvoegsel:
Invalid Input

Achternaam:(*)
Vul hier uw achternaam in

Bedrijfsnaam(*)
Vul hier uw bedrijfsnaam in

Functie:
Vul hier uw functie in

Telefoon:(*)
Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

E-mail:(*)
Vul hier uw e-mail adres in

Volg ons!

Close

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!