• Uw organisatie verandert, verandert CRM mee?
  • Bedenken, bouwen & beheren
  • Be smart en houd je CRM systeem snel, veilig & up-to-date
  • Doeltreffend CRM beheer is essentieel

Inmiddels zit de eerste maand van 2017 er al op, maar toch blikken we nog even vooruit op de rest van het jaar. Op CRM-gebied gebeurt er veel en zijn er vele ontwikkelingen, het is van belang om hiervan op de hoogte te blijven en hierin mee te gaan. We zetten drie belangrijke trends op een rij.

Op 11 oktober 2016 heeft Microsoft een eerste kijkje gegeven in hun nieuwe applicatie: Dynamics 365. In deze applicatie, die Microsoft zelf omschrijft als ‘the next generation of intelligent business applications’, worden ERP en CRM samengebracht. Microsoft wil organisaties met Dynamics 365 in staat stellen om de klantbetrokkenheid te verhogen, in te kunnen spelen op veranderende klantverwachtingen en processen te optimaliseren.

De afgelopen jaren is automatisering van processen niet meer een luxe, maar noodzakelijk geworden om te kunnen voldoen aan klantverwachtingen. Er zijn door de digitalisering simpelweg teveel kanalen om handmatig bij te houden. Klantinformatie bijhouden zonder CRM is tijdrovend en inefficiënt. Om klantinformatie beschikbaar maken op het moment dat het nodig is, moeten vaak verschillende bronnen doorzocht worden, wat ook te veel tijd kost en daarnaast erg tijdgevoelig is. De data is niet centraal opgeslagen en waarschijnlijk ook niet up-to-date. Naast dat CRM de klantinformatie wel centraal opslaat, kan het uw bedrijfsresultaat op onderstaande drie manieren verbeteren.

Bedrijven investeren steeds meer in het optimaliseren van de customer experience en het leveren van goede service. Zowel voor B2C als B2B is dit dan ook uitermate van belang om klanten vast te houden en nieuwe klanten aan te trekken. En de investeringen in de customer experience en benodigde tools zoals CRM, zijn niet voor niks geweest. Uit onderzoek blijkt dat het grootste deel van de Nederlandse consumenten de klantenservice als positief ervaart.

Bij het implementeren van een CRM-systeem zijn er nogal wat dingen waarover nagedacht moet worden: wat is het budget? Moeten er organisatorische veranderingen doorgevoerd worden? Wat voor doelen of voordelen verwacht u te behalen met de inzet van CRM? Wilt u een cloud- of on premise systeem? Een CRM-systeem kan langdurig en ingewikkeld zijn. We geven u dan ook graag enkele tips om dit met succes af te ronden.

Een CRM-systeem stelt organisaties in staat om interacties tussen salesmedewerkers en klanten bij te houden, zorgt ervoor dat er minder tijd nodig is voor bijvoorbeeld administratieve taken en helpt met marketing automation. Maar wanneer is het nou tijd om in CRM-software te investeren? Als u zich herkent in de volgende signalen, zou u dit zeker moeten overwegen.

CRM is onmisbaar om een goede service en customer experience te realiseren, de productiviteit van uw organisatie te verhogen en een beter bedrijfsresultaat te behalen. Maar om dit resultaat ook daadwerkelijk te behalen, moet het systeem wel waardevolle, kwalitatieve data bevatten. Helaas gebeurt het te vaak dat CRM-systemen foutieve, dubbele of verouderde data bevatten, wat ertoe leidt dat het systeem steeds minder bruikbaar wordt. Dit staat succesvolle marketingactiviteiten in de weg, net als het leveren van een optimale service. Het is van belang om iets te doen aan de kwaliteit van de data, om in staat te kunnen zijn een betere customer experience te leveren en efficiëntere marketingcampagnes te kunnen uitvoeren. We geven drie tips om een een omgeving te creëren waarin datakwaliteit hoog in het vaandel staat.

Zinnovation CRM marketing automation1Iedereen krijgt erg veel informatie op zich afgestuurd op een dag en het is voor marketeers dan ook een grote uitdaging geworden om marketingcampagnes te ontwikkelen die nog opvallen. Vooral B2B-bedrijven staan tegenwoordig voor uitdagingen op het gebied van marketing: volgens het 2016 State of Marketing Report zijn de grootste uitdagingen voor B2B marketeers de kwaliteit van leads, new business ontwikkelen, klanten werven en budgettaire beperkingen. Marketing automation biedt hier uitkomst, zeker als het geïntegreerd is met CRM is dit een krachtige tool om data beter te benutten en leads goed op te volgen.

Iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon en dit stelt ons in staat om altijd en overal goed geïnformeerd en verbonden te zijn, zowel op persoonlijk als zakelijk gebied. Alhoewel we op persoonlijk CRM voorziet de gehele organisatie van waardevolle klantinformatie en kan dan ook elke afdeling ondersteunen en helpen beter resultaat te behalen. Voor de salesafdeling is CRM vooral heel waardevol, misschien zelfs wel noodzakelijk om productief te kunnen werken, meer deals te sluiten en een beter resultaat te halen. We zetten vijf manieren op een rij hoe CRM sales kan helpen.

Iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon en dit stelt ons in staat om altijd en overal goed geïnformeerd en verbonden te zijn, zowel op persoonlijk als zakelijk gebied. Alhoewel we op persoonlijk vlak onze smartphone overal voor gebruiken, blijven organisaties nog wat achter en zien ze nog niet altijd in dat mobiele apps net zo nuttig kunnen zijn voor zakelijk gebruik. Een goede zakelijke CRM-app kan bijvoorbeeld nuttig zijn om georganiseerd te blijven, resultaten bij te houden en sneller te reageren en in te grijpen bij klantvragen. Om u het voordeel en belang van mobiele CRM apps in te laten zien, zetten we vijf manieren op een rij waarop zo’n app de manier van werken kan verbeteren en optimaliseren.