• Uw organisatie verandert, verandert CRM mee?
  • Bedenken, bouwen & beheren
  • Be smart en houd je CRM systeem snel, veilig & up-to-date
  • Doeltreffend CRM beheer is essentieel

Op internet is steeds meer data en informatie te vinden over mensen. Door goed gebruik te maken van deze data kunt u veel te weten komen en uw bestaande en potentiële klanten beter leren kennen. Door waardevolle informatie over prospects en klanten te verzamelen en op te slaan in CRM, kunt u sterkere relaties opbouwen. We beschrijven 5 manieren om uw klanten en prospects beter te leren kennen.

1. Stel klantprofielen op
Zinnovation CRM klant kennen
Met CRM is het mogelijk om zowel voor bestaande als potentiële klanten profielen op te stellen. In deze profielen staan niet alleen contactgegevens, maar ook de aankoophistorie, alle contactmomenten met de organisatie, informatie over waar ze op social media zitten, wat ze op de website hebben gedaan, et cetera. Elke keer als een (potentiële) klant reageert op een social media bericht van uw organisatie, contact heeft met de klantenservice of iets download op de website, leert u meer over de klant.

2. Nieuwe kansen
Bijkomend voordeel van de klantprofielen, is dat ze nieuwe leads kunnen genereren voor sales en marketing. Profielen die nog niet zo gevuld zijn als die van bestaande klanten, zijn potentiële klanten die nog overtuigd moeten worden. Als u merkt dat iemand een paar keer op de website is geweest en iets heeft gedownload of informatie heeft aangevraagd, kunt u deze informatie gebruiken om ze bijvoorbeeld een persoonlijk aanbod te doen. Gepersonaliseerde content die aansluit bij hun klantreis kan ze overhalen om klant te worden.

3. Social engagement
Klantprofielen zijn heel handig en belangrijk wanneer u prospects of klanten persoonlijk benaderd, maar als u een bredere doelgroep wil aanspreken heeft u ook een breder perspectief nodig. Met behulp van tools voor social listening kunt u monitoren wat erop social media gezegd wordt, wat het sentiment is op verschillende kanalen. Hierdoor kunt u meten wat mensen vinden van een bepaald product of merk.

4. Centrale klantinformatie
Door klantprofielen en metrics voor meten van sentiment in de cloud op te slaan, wordt het hele bedrijf geholpen. De salesafdeling kan op het juiste moment contact opnemen met een klant doordat ze inzicht hebben in de interesse en de stadium in het aankoopproces van diegene. Klantenservice kan het sentiment op social media in de gaten houden en prospects of klanten benaderen die negatief of juist positief zijn. Zo heeft elke afdeling baat bij kennis over klanten en door dit op te slaan in CRM kan iedereen hierbij.

5. Social selling
Bij een potentiële klant aan tafel komen door een introductie van een gezamelijke kennis is erg waardevol. Identificeer prospects met wie u een gedeeld contact heeft en leg daarmee de basis voor een nieuwe relatie. Dit kan door bijvoorbeeld gebruik te maken LinkedIn. En net als bij de (potentiële) klanten waarvan u al een klantprofiel heeft, wilt u ook bij deze nieuwe prospects een profiel met waardevolle informatie opstellen: hun behoeftes, routines, et cetera.

Sterke relaties groeien niet vanzelf, maar met behulp van de juiste technologie kunt u uw prospects en klanten beter leren kennen en zo een betere relatie opbouwen. Met behulp van CRM zet u een stap in de goede richting en kunt u veel waardevolle informatie verzamelen over zowel bestaande als potentiële klanten. CRM-systemen zoals Microsoft Dynamics CRM hebben daarnaast tools waarmee u sentiment kunt meten, kunt luisteren wat er over u en uw product of dienst gezegd wordt, et cetera. Wilt u hier meer over weten? Neem dan vooral eens contact met ons op.

Volg ons!

Close

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!