• Uw organisatie verandert, verandert CRM mee?
  • Bedenken, bouwen & beheren
  • Be smart en houd je CRM systeem snel, veilig & up-to-date
  • Doeltreffend CRM beheer is essentieel

De relatie die uw organisatie heeft met klanten is uitermate van belang. Kent u uw klanten? Weet u wie uw prospects zijn, welke leads informatie hebben gedownload of wie in uw mailinglijst staat? Heeft u uw klantinformatie opgeslagen in één centrale database die up-to-date, eenvoudig beschikbaar en gebruiksvriendelijk is? Een CRM-systeem is dat (als het goed is) wel en kan uw organisatie een hoop nodige functies bieden die de productiviteit en inkomsten kunnen laten toenemen. Om de volgende redenen zou u CRM moeten inzetten, zodat het medewerkers gemakkelijker gemaakt worden, sales- en marketingactiviteiten geoptimaliseerd- en geautomatiseerd worden en uw organisatie uiteindelijk kan groeien.

1. Ongeacht de grootte, elke organisatie heeft een CRM-systeem nodig om belangrijke informatie op te slaan die iedereen in de organisatie kan inzien. De data wordt veilig opgeslagen in de cloud of op een server, zodat u zich niet druk hoeft te maken over dataverlies.

2. Door landing pages en formulieren te koppelen aan CRM, komen leads automatisch in het systeem. Daarnaast wordt het voor de sales- en marketingafdeling eenvoudig om inzicht te krijgen in leads, waar in de aankoopcyclus ze zich op dat moment bevinden, en welke informatie ze nog niet hebben gekregen. Hierdoor kunnen ze beter opgevolgd worden en kunnen meer leads omgezet worden in klanten.

3. Als u diensten aanbiedt, maakt CRM het eenvoudig om in te zien in welk stadium het project zich bevindt en wat de volgende stap is, wat er nog moet gebeuren. Daarnaast maakt CRM het ook makkelijk om te zien welke producten bepaalde klanten kopen en wat ze nog niet gekocht hebben. Als u wilt blijven verkopen aan deze klanten, is dit waardevolle informatie.

4. CRM kan ook allerlei rapporten genereren, die managers of andere personen in de organisatie kan laten zien wat bepaalde salesvertegenwoordigers hebben gedaan gedurende een periode, of er in die periode meer verkocht is dan in de periode ervoor. Ook andere waardevolle gegevens kunnen inzichtelijk gemaakt worden met CRM. Hierdoor kan beter bijgestuurd worden en kan er meer uit de salesactiviteiten gehaald worden.

5. Automatisering: stel automatische rapporten en zelfs e-mails in, zoals bijvoorbeeld een ‘bedankt’-mail als iemand zich inschrijft voor iets. CRM kan zo werk uit handen nemen.

6. De data in CRM is ingedeeld in velden, waardoor goed gesorteerd kan worden. Zo kunnen segmenten opgesteld worden van klanten of leads die gecategoriseerd zijn op bijvoorbeeld afgenomen diensten/producten, interesses, werk, locatie, et cetera. Met behulp van deze lijsten kunnen gerichte marketingcampagnes uitgevoerd worden.

7. Importeren en exporteren van leads en contacten wordt een stuk eenvoudiger met CRM. Als iemand een lijst nodig heeft van bijvoorbeeld leads die opgevolgd moeten worden, kan dit makkelijk uit CRM gehaald worden.

8. Door CRM te integreren met e-mail marketing software, kunnen verschillende marketinglijsten relevante informatie toegestuurd worden, kan verkeer naar social media kanalen toenemen en kunnen leads opgevolgd worden. Door deze integratie worden resultaten van mailingen bij elk klant- en leadprofiel opgeslagen.

Wilt u meer weten over het inzetten van CRM om de productiviteit en inkomsten van uw organisatie te laten stijgen? Neem dan vooral eens contact met ons op.

Volg ons!

Close

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!