• Uw organisatie verandert, verandert CRM mee?
  • Bedenken, bouwen & beheren
  • Be smart en houd je CRM systeem snel, veilig & up-to-date
  • Doeltreffend CRM beheer is essentieel

Iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon en dit stelt ons in staat om altijd en overal goed geïnformeerd en verbonden te zijn, zowel op persoonlijk als zakelijk gebied. Alhoewel we op persoonlijk vlak onze smartphone overal voor gebruiken, blijven organisaties nog wat achter en zien ze nog niet altijd in dat mobiele apps net zo nuttig kunnen zijn voor zakelijk gebruik. Een goede zakelijke CRM-app kan bijvoorbeeld nuttig zijn om georganiseerd te blijven, resultaten bij te houden en sneller te reageren en in te grijpen bij klantvragen. Om u het voordeel en belang van mobiele CRM apps in te laten zien, zetten we vijf manieren op een rij waarop zo’n app de manier van werken kan verbeteren en optimaliseren.

1. Mobiele CRM apps verhogen de productiviteit
Zinnovation CRM mobile CRM appVrijwel iedereen heeft een mobiel apparaat, of het nou een tablet of een smartphone is, we zijn continu verbonden. Met een mobiele CRM app kunnen gebruikers sneller inspelen op klantbehoeften, reageren op leads en bestaande accounts managen. Als de CRM-gebruikers niet altijd en overal toegang hebben tot klantdata, blijft het werk liggen wanneer ze weg zijn van kantoor of geen laptop in de buurt hebben. Met een mobiele app hebben ze echter meer mogelijkheden om hun werk te doen. Een mobiel wordt er sneller even bijgepakt dan een laptop als iemand bijvoorbeeld ergens staat te wachten en in zulke kleine momenten kan gauw gewerkt worden in de mobiele CRM-app.

2. Een mobiele app verbetert de datakwaliteit
Elke organisatie probeert wel om het CRM-systeem up to date te houden, helaas falen velen hierin. Vaak lukt het niet om data nauwkeurig en actueel te houden en een oorzaak hiervan kan zijn dat medewerkers niet meteen de data kunnen verwerken. Dingen worden vergeten, ergens opgeschreven of gemaild en de vraag is of dit dan nog goed en nauwkeurig in het CRM-systeem komt. Met mobiele CRM kunnen gebruikers informatie snel en efficiënt invoeren, waar ze ook maar zijn. De kans op ontbrekende of foute data wordt hierdoor kleiner.

3. De klantenservice verbetert door mobiele apps
Het is niet meer genoeg om alleen tijdens kantooruren service te leveren, klanten verwachten snelle reacties van organisaties. Als een klant een klacht heeft, kan er niet te lang gewacht worden met een antwoord, al helemaal niet als dit op social media gebeurt. Mobiel CRM stelt gebruikers in staat om snel relevante klantinformatie te openen en, ongeacht tijdstip of locatie, snel te reageren.

4. Mobiele CRM zorgt voor meer betrokken gebruikers
Uit vele onderzoeken blijkt dat medewerkerstevredenheid en betrokkenheid een grote impact heeft op het succes van een organisatie. Een optimale customer experience realiseren vraagt om teamwork en de juiste tools om medewerkers te helpen hierbij. Systemen die snel, gebruiksvriendelijk, intuïtief zijn en passen in het mobiele tijdperk, worden waarschijnlijk meer gebruikt. Door een mobiele CRM app te implementeren zal het CRM-systeem meer gebruikt worden en zal de adoptie hoger zijn, met uiteindelijk een betere customer experience als gevolg.

5. De samenwerking verbetert door een mobiele app
Medewerkers voorzien van mobiel CRM vergroot de samenwerking tussen teams. Het stelt ze in staat om snel taken toe te wijzen en collega’s om hulp te vragen. Er is meer inzicht in leads en klanten, waar iedereen mee bezig is en daardoor kan sneller geschakeld worden. 

Mobiel CRM stelt uw medewerkers in staat om productiever, efficiënter te werken, beter samen te werken en meer uit CRM te halen. Wilt u meer weten over mobiele CRM apps? Neem dan vooral eens contact met ons op.

Bron:

Volg ons!

Close

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!