• Uw organisatie verandert, verandert CRM mee?
  • Bedenken, bouwen & beheren
  • Be smart en houd je CRM systeem snel, veilig & up-to-date
  • Doeltreffend CRM beheer is essentieel

Iedereen heeft tegenwoordig een mobiele telefoon en dit stelt ons in staat om altijd en overal goed geïnformeerd en verbonden te zijn, zowel op persoonlijk als zakelijk gebied. Alhoewel we op persoonlijk CRM voorziet de gehele organisatie van waardevolle klantinformatie en kan dan ook elke afdeling ondersteunen en helpen beter resultaat te behalen. Voor de salesafdeling is CRM vooral heel waardevol, misschien zelfs wel noodzakelijk om productief te kunnen werken, meer deals te sluiten en een beter resultaat te halen. We zetten vijf manieren op een rij hoe CRM sales kan helpen.

1. Meer informatie over leads en klanten
Zinnovation CRM sales versterkenVoor een verkoopmedewerker is kennis over niet alleen wat je verkoopt, maar ook over aan wie je verkoopt erg waardevol. En dan hebben we het niet alleen over NAW-gegevens, maar over kennis die een verkoopmedewerker in staat stelt op een persoonlijkere manier met de prospect of klant om de tafel te gaan. Door inzicht te hebben in de behoeftes van de klant, kan een verkoper een betere deal sluiten. In een CRM-systeem wordt zulke data opgeslagen, van demografische data tot e-mails die diegene heeft geopend en linkjes waar diegene op heeft geklikt. Hierdoor heeft de medewerker een totaalbeeld van de klant en stijgt de kans op een deal.

2. Makkelijker follow-up proces
Iedereen heeft het druk, ook verkopers, en CRM kan ze helpen om overzicht te houden op follow-ups die gedaan moeten worden. Elke interactie met leads en klanten worden opgeslagen in CRM, waardoor helder blijft wat met wie is besproken en afgesproken. Door follow-ups in te plannen, kan een verkoper klanten en leads blijven opvolgen, zonder elke dag weer na te moeten denken over wie gebeld of gemaild moet worden. Alles staat in CRM, wat tijd en moeite bespaart.

3. Hogere productiviteit en efficiëntie
Tijd is geld en het is dan ook belangrijk om zo efficiënt mogelijk te werken. Voorkom dat een medewerker door spreadsheets, visitekaartjes en notities moet zoeken, maar verschaf ze een duidelijk, compleet beeld van de taken en klanten met behulp van CRM. In één dashboard heeft het verkoopteam inzicht in klantdata, zodat ze hun tijd efficiënter kunnen besteden en meer leads kunnen opvolgen in een dag.

4. Geen Excel-bestandjes meer
Alhoewel steeds meer organisaties werken met CRM, zijn er ook nog genoeg die vooral gebruik maken van bijvoorbeeld Excel om de klantinformatie in op te slaan. Dit is echter onoverzichtelijk, tijdrovend en moet handmatig bijgehouden worden. Met een CRM-systeem is er één centrale plek waar alles opgeslagen wordt, bovendien kan hier veel makkelijker in gezocht worden dan in losse bestanden. Door de data in CRM op te slaan in plaats van in Excel, kunnen gepersonaliseerde mails verstuurd worden zonder dat de data eerst in een mailprogramma geïmporteerd moet worden, er kan gesegmenteerd worden, enzovoorts. CRM biedt veel meer mogelijkheden om met de data te werken dan Excel, waardoor de data beter benut kan worden en er efficiënter gewerkt kan worden.

5. Beter inzicht in wie een warme lead is en wie niet
Salesmedewerkers willen hun tijd zo goed mogelijk besteden en ene zo hoog mogelijk resultaat behalen. Het helpt dan om eenvoudig inzicht te hebben in wie de moeite waard is om op te volgen, en wie nog niet warm genoeg is. Een CRM-systeem met leadscoring neemt hier veel werk bij uit handen: door scores te hangen aan bepaalde interacties die een lead heeft met de organisatie, zoals een geopende mail of een download van een whitepaper, wordt in kaart gebracht welke lead warm is en welke nog niet sales-ready is. Hierdoor wordt de kans op verkoop groter en kunnen leads beter en gerichter opgevolgd worden.

Wilt u meer weten over hoe CRM uw organisatie kan versterken en kan helpen een beter bedrijfsresultaat te behalen? Neem dan vooral eens contact met ons op.

Volg ons!

Close

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!