• Uw organisatie verandert, verandert CRM mee?
  • Bedenken, bouwen & beheren
  • Be smart en houd je CRM systeem snel, veilig & up-to-date
  • Doeltreffend CRM beheer is essentieel

Zinnovation CRM marketing automation1Iedereen krijgt erg veel informatie op zich afgestuurd op een dag en het is voor marketeers dan ook een grote uitdaging geworden om marketingcampagnes te ontwikkelen die nog opvallen. Vooral B2B-bedrijven staan tegenwoordig voor uitdagingen op het gebied van marketing: volgens het 2016 State of Marketing Report zijn de grootste uitdagingen voor B2B marketeers de kwaliteit van leads, new business ontwikkelen, klanten werven en budgettaire beperkingen. Marketing automation biedt hier uitkomst, zeker als het geïntegreerd is met CRM is dit een krachtige tool om data beter te benutten en leads goed op te volgen.

Betere kwaliteit van leads
Waar marketingafdelingen vaak tegenaan lopen, is de kwaliteit van leads. Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit en er moet voorkomen worden dat de salesafdeling overladen wordt met koude, niet kwalitatieve leads. Met behulp van leadscoring kunnen scores toegekend worden aan interacties van de lead met de organisatie, zoals klikken op een link in de nieuwsbrief of de download van een whitepaper. Op deze manier kan beoordeeld worden hoe warm ze zijn, waardoor alleen geschikte leads bij de salesafdeling terecht komen. Sales en marketing kunnen zo beter samenwerken en de verkoopkansen stijgen.

Doelgroep laten groeien
Marketing automation kun u helpen uw bestand met geïnteresseerden en prospects te laten groeien. Een persoonlijke ervaring zorgt ervoor dat de inhoud relevanter is voor kopers.

Lead nurturing
Door de technologie en de toenemende focus op de klantervaring, verwachten (potentiële) klanten steeds meer van bedrijven, ook van B2B-organisaties. Een gepersonaliseerde benadering, content die aansluit op de informatiebehoefte, het wordt steeds belangrijker. Met lead nurturing kunt u leads uit uw CRM-systeem opvolgen en content toesturen die aangepast is op hun behoeftes. Hierdoor sluit u beter aan op het aankoopproces van een prospect of klant.

Nieuwe business creëren
Om nieuwe markten aan te kunnen boren is het van belang om marketingdata te analyseren. Door bij te houden wie op uw website komt en wat bezoekers daar doen, kan een beter beeld va potentiële groeimarkten verkregen worden. Door met marketing automation verder ook te testen welke campagnes goed werken, kan bovendien ervoor gezorgd worden dat marketingbudgeten alleen aan de meest optimale campagnes besteed worden, de campagnes die de meeste inkomsten genereren.

Budgettaire voordelen
25% van B2B-marketeers vindt budgettaire beperkingen de grootste uitdaging wat betreft de marketingstrategie. Door te automatiseren kan echter budget vrijgemaakt worden juist: door campagnes uit te laten voren door een marketing automation tool heeft u minder mensen nodig. Door analysetools kan beter bijgestuurd worden en kan een beter resultaat behaald worden. Marketing automation neemt werk uit handen en er kan dus meer gedaan worden met minder middelen of mensen.

Door een marketing automation tool te integreren met uw CRM-systeem, kunt u uw klantprofielen verrijken met waardevolle informatie en een 360 graden klantbeeld krijgen. Wilt u meer weten over hoe CRM en marketing uatomation uw marketingactiviteiten kunnen optimaliseren en automatiseren? Neem dan vooral eens contact met ons op.

Volg ons!

Close

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!