• Uw organisatie verandert, verandert CRM mee?
  • Bedenken, bouwen & beheren
  • Be smart en houd je CRM systeem snel, veilig & up-to-date
  • Doeltreffend CRM beheer is essentieel

Een CRM-systeem stelt organisaties in staat om interacties tussen salesmedewerkers en klanten bij te houden, zorgt ervoor dat er minder tijd nodig is voor bijvoorbeeld administratieve taken en helpt met marketing automation. Maar wanneer is het nou tijd om in CRM-software te investeren? Als u zich herkent in de volgende signalen, zou u dit zeker moeten overwegen.

Uw salesteam is steeds meer onderweg
Zinnovation CRM waarom sales Als u een salesteam heeft dat vooral op kantoor zit, is het veel eenvoudiger om met elkaar te communiceren wat er speelt bij de verschillende klanten. Maar hoe groter de organisatie wordt en hoe meer de verkopers onderweg zijn, hoe uitdagender dit ook wordt. Een CRM-systeem zal dan nodig zijn om ontwikkelingen en leads vast te leggen. Ook helpt een CRM-systeem om drukke salesmedewerkers die onderweg zijn, overzicht te houden zonder dat ze alles onderweg op moeten schrijven op papier of in de mail moeten opslaan. CRM helpt ze te onthouden welke klanten opgevolgd moeten worden, wanneer een voorstel verzonden moet worden of om iets op te zoeken als ze onderweg zijn.

U wilt dat klanten blijven kopen
Als u wilt dat klanten terugkomen en meer kopen, moeten ze herinnerd worden wanneer het tijd is om een nieuwe aankoop te doen. CRM stelt het salesteam in staat om e-mails op te stellen die automatisch verzonden worden wanneer het voor klanten tijd is om na te denken over een nieuwe order. Door inzicht in de aankoophistorie kunt u bovendien gerichtere deals aanbieden, die aansluiten op de situatie van een klant. Door gerichter en persoonlijker de klant te benaderen, vergroot u de verkoopkans.

U verliest klanten
Ongeacht de grootte van uw organisatie, het is nooit een goed teken dat u klanten verliest. Wanneer dit wel gebeurt, is het noodzaak om uit te zoeken waarom ze vertrekken. CRM kan helpen om te analyseren wat er gebeurd is en wanneer klanten vertrokken. Daarnaast is CRM noodzakelijk om de customer experience te optimaliseren, en op die manier te voorkomen dat klanten overstappen. In een eerdere blog gingen we al dieper in op het voorkomen dat klanten weggaan met behulp van CRM.

U bent van plan om meer salesmedewerkers aan te nemen
Als uw organisatie groeiende is, is het tijd om in CRM te investeren. Wanneer uw team nog erg klein is, is de noodzaak voor CRM minder groot dan wanneer er steeds meer klanten komen. Het wordt dan belangrijker om informatie op een centrale plek op te slaan, zodat iedereen erbij kan. Wanneer u nieuwe medewerkers aanneemt, kunnen zij al deze informatie ook zien en kunnen ze sneller meedraaien binnen de organisatie.

Dit zijn slechts enkele tekenen dat u CRM moet aanschaffen, naast de noodzaak voor het salesteam zijn er nog veel meer redenen om een CRM-systeem te implementeren. In ons whitepaper ‘Wat is CRM eigenlijk' gaan we meer in op wat CRM is en waarom u dit zou moeten implementeren.

Wilt u ons hele whitepaper lezen met meer tips over hoe ook u CRM met succes kunt inzetten?

Vul dan hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

Whitepaper Wat is CRM eigenlijk?

* = Verplichte velden
Aanhef:
Selecteer uw geslacht

Voornaam:(*)
Vul hier uw voornaam in

Tussenvoegsel:
Invalid Input

Achternaam:(*)
Vul hier uw achternaam in

Bedrijfsnaam(*)
Vul hier uw bedrijfsnaam in

Functie:
Vul hier uw functie in

Telefoon:(*)
Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

E-mail:(*)
Vul hier uw e-mail adres in

Volg ons!

Close

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!