• Uw organisatie verandert, verandert CRM mee?
  • Bedenken, bouwen & beheren
  • Be smart en houd je CRM systeem snel, veilig & up-to-date
  • Doeltreffend CRM beheer is essentieel

Bedrijven investeren steeds meer in het optimaliseren van de customer experience en het leveren van goede service. Zowel voor B2C als B2B is dit dan ook uitermate van belang om klanten vast te houden en nieuwe klanten aan te trekken. En de investeringen in de customer experience en benodigde tools zoals CRM, zijn niet voor niks geweest. Uit onderzoek blijkt dat het grootste deel van de Nederlandse consumenten de klantenservice als positief ervaart.

Zinnovation CRM klantenserviceUit onderzoek onder ruim 1000 consumenten, blijkt dat 72% oprechte interesse heeft ervaren tijdens het laatste contactmoment met een klantenservice en dat in 75% van de gevallen de afspraken nagekomen zijn. Ook zegt 82% dat de medewerker met wie ze contact hadden de wil heeft getoond echt te willen helpen. Deze cijfers tonen aan dat de klantbeleving bij Nederlandse bedrijven steeds beter wordt.

Verbeter de customer experience met CRM
Alhoewel het steeds beter gaat met de klantenservice, zijn er nog veel organisaties waar nog veel ruimte voor verbetering is op het gebied van klantenservice. En dit is ook noodzakelijk, want voor organisaties is dit een onderscheidende factor, daarnaast vindt het grootste deel van klanten de service een doorslaggevende rol spelen bij de keuze om bij een bedrijf te blijven.

CRM kan op vele manieren bijdragen aan een betere customer experience. Zo kunnen klanten door alle afdelingen beter geholpen en te woord gestaan worden, doordat de klantdata centraal beschikbaar is. De klantenservice kan geoptimaliseerd worden: omnichannel service wordt mogelijk, net als gepersonaliseerde en snellere klantenservice. Daarnaast kunnen de verschillende medewerkers en afdelingen beter samenwerken, wat zal bijdragen aan een betere customer experience.

Wilt u meer weten over het implementeren van CRM om de klant centraal te kunnen zetten? In ons whitepaper ‘Wat is CRM eigenlijk?’ gaan we onder andere in op hoe u CRM kunt inzetten om klantgericht werken in de gehele organisatie te realiseren, om op deze manier de customer experience te optimaliseren.

Wilt u ons hele whitepaper lezen met meer tips over hoe ook u CRM met succes kunt inzetten?

Vul dan hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

Whitepaper Wat is CRM eigenlijk?

* = Verplichte velden
Aanhef:
Selecteer uw geslacht

Voornaam:(*)
Vul hier uw voornaam in

Tussenvoegsel:
Invalid Input

Achternaam:(*)
Vul hier uw achternaam in

Bedrijfsnaam(*)
Vul hier uw bedrijfsnaam in

Functie:
Vul hier uw functie in

Telefoon:(*)
Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

E-mail:(*)
Vul hier uw e-mail adres in

Bron: Customer Talk

Volg ons!

Close

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!