• Uw organisatie verandert, verandert CRM mee?
  • Bedenken, bouwen & beheren
  • Be smart en houd je CRM systeem snel, veilig & up-to-date
  • Doeltreffend CRM beheer is essentieel

De afgelopen jaren is automatisering van processen niet meer een luxe, maar noodzakelijk geworden om te kunnen voldoen aan klantverwachtingen. Er zijn door de digitalisering simpelweg teveel kanalen om handmatig bij te houden. Klantinformatie bijhouden zonder CRM is tijdrovend en inefficiënt. Om klantinformatie beschikbaar maken op het moment dat het nodig is, moeten vaak verschillende bronnen doorzocht worden, wat ook te veel tijd kost en daarnaast erg tijdgevoelig is. De data is niet centraal opgeslagen en waarschijnlijk ook niet up-to-date. Naast dat CRM de klantinformatie wel centraal opslaat, kan het uw bedrijfsresultaat op onderstaande drie manieren verbeteren.

Zinnovation CRM bedrijfsresultaatKrijg een helder, geheel beeld van de business
Als u lead- en klantinformatie bijhoudt in Excel, heeft u wel veel data, maar ziet u niet het geheel. CRM biedt veel mogelijkheden om real-time data op te roepen in een dashboard en dit te analyseren. Zo wordt inzichtelijk wat er is gebeurd, maar ook waar de organisatie naartoe gaat en of doelen behaald worden. Daarnaast zijn de sales-, marketing- en serviceprocessen in één systeem geïntegreerd, waardoor elke afdeling met dezelfde data werkt en hierdoor effectiever te werk gaat.

Verzamel data van hogere kwaliteit
Zoals we in een eerdere blog al aangaven, is een CRM-systeem alleen succesvol als de data in het systeem kwalitatief, foutloos en up-to-date is. CRM biedt de mogelijkheid om alle gegevens die u wilt vast te leggen, door velden toe te voegen of te verwijderen. Hierdoor kan een klantprofiel zo uitgebreid gemaakt worden als u wilt. Daarnaast wordt de consistentie van de ingevoerde data verhoogd, doordat er invoeropties toegevoegd kunnen worden, zoals drop down lijsten of karakter restricties. Nauwkeurigheid van de data is vaak nog een probleem en als een systeem lastig te gebruiken is, gaat dit ten koste van de nauwkeurigheid. Een gebruiksvriendelijk systeem zoals Microsoft Dynamics CRM, heeft een intuïtieve interface en heeft een betrouwbare look en feel, doordat veel mensen bekend zijn met de Office 365 programma’s.

Toekomstbestendige salesprocessen
De manier van verkopen is de afgelopen tien jaar sterk veranderd. Koud bellen werkt niet meer, potentiële leads doen massaal research op internet naar producten en diensten en willen dan ook pas benaderd worden op het moment dat zij daar klaar voor zijn. Voor een organisatie ligt er een grote uitdaging in meegaan in deze ontwikkeling en CRM is hierbij onmisbaar. Naast dat dit nodig is om alle klantinformatie op te slaan, zijn CRM-leveranciers continu bezig met innoveren om aan te sluiten op de veranderende manier van verkopen. Dit stelt een organisatie ook in staat om hier in mee te gaan. Maar naast het kunnen voldoen aan klantverwachtingen, is CRM ook waardevol voor nieuwe salesmedewerkers en het formaliseren van best practices. Het is niet nodig om elke nieuwe medewerker de stappen van uw verkoopproces uit te leggen, dit proces kan ingericht worden in CRM.

Wilt u meer weten over het implementeren van CRM om de klant centraal te kunnen zetten en zo het bedrijfsresultaat te verbeteren? In ons whitepaper ‘Wat is CRM eigenlijk?’ gaan we onder andere in op hoe u CRM kunt inzetten om klantgericht werken in de gehele organisatie te realiseren.

Wilt u ons hele whitepaper lezen met meer tips over hoe ook u CRM met succes kunt inzetten?

Vul dan hieronder uw gegevens in en download het complete whitepaper als PDF.

(Als na het downloaden uw gegevens nog zichtbaar zijn hoeft u niet nogmaals op verzenden te klikken

Whitepaper Wat is CRM eigenlijk?

* = Verplichte velden
Aanhef:
Selecteer uw geslacht

Voornaam:(*)
Vul hier uw voornaam in

Tussenvoegsel:
Invalid Input

Achternaam:(*)
Vul hier uw achternaam in

Bedrijfsnaam(*)
Vul hier uw bedrijfsnaam in

Functie:
Vul hier uw functie in

Telefoon:(*)
Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

E-mail:(*)
Vul hier uw e-mail adres in

Bron: Customer Talk

Volg ons!

Close

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!