• Uw organisatie verandert, verandert CRM mee?
  • Bedenken, bouwen & beheren
  • Be smart en houd je CRM systeem snel, veilig & up-to-date
  • Doeltreffend CRM beheer is essentieel

Inmiddels zit de eerste maand van 2017 er al op, maar toch blikken we nog even vooruit op de rest van het jaar. Op CRM-gebied gebeurt er veel en zijn er vele ontwikkelingen, het is van belang om hiervan op de hoogte te blijven en hierin mee te gaan. We zetten drie belangrijke trends op een rij.

Machine learning en predictive analytics
zinnovation crm trendsCRM-systemen worden steeds slimmer en komend jaar worden machine learning en predictive analytics dan ook steeds beter en belangrijker. Een voorbeeld van machine learning is lead scoring. Door aan interacties van de lead met uw organisaties een score te hangen, kan deze lead gekwalificeerd worden en kan een vervolgactie bepaald worden door CRM op basis van deze score en acties uit het verleden. De klantervaring wordt relevanter en persoonlijker en de kans dat een lead omgezet wordt in een klant neemt toe.

Predictive analytics is iets wat al langere tijd speelt, maar wat nu echt groot lijkt te worden. Steeds meer organisaties kiezen voor cloud-gebaseerde CRM en data warehousing, waardoor problemen met dataopslag die predictive analytics eerst in de weg stonden, steeds meer verdwijnen. CRM-systemen kunnen steeds beter data verzamelen van allerlei kanalen en systemen en door al deze data in CRM op te slaan, worden organisaties steeds beter in staat om voorspellingen te doen.

360 graden klantbeeld
Natuurlijk was het vorig jaar al belangrijk om een zo volledig mogelijk klantbeeld te hebben, maar toch waren er nog maar weinig organisaties die ook daadwerkelijk alle (historische) klantcontactmomenten, voorkeuren en behoeftes in kaart gebracht hebben. De klant krijgt steeds meer macht en als er in 2017 geen 360 graden klantbeeld is, zal dit ten koste gaan van de klantervaring, de klanttevredenheid en uiteindelijk de retentie.

CRM biedt de mogelijkheid om verschillende bedrijfssystemen en applicaties te integreren en de data hieruit samen toevoegen tot één centraal klantbeeld. Denk aan marketing automation software, administratieve software, et cetera. Zet u ook ERP in? In ons whitepaper gaan we in op de kracht van deze twee systemen naast elkaar inzetten om zo een nog vollediger klantbeeld te krijgen.

Mobile CRM
De afgelopen jaren zijn steeds meer CRM-systemen ook via mobiel toegankelijk en dat is ook nodig: veel medewerkers, met name verkopers, zijn vaak onderweg en moeten ook dan inzicht hebben in klantgegevens en dit ook kunnen bijwerken. Vaak ging het echter nog om mobiele functionaliteiten en extensies die erg uitgekleed waren en die voornamelijk gebouwd waren zodat ze maar passen op een smartphone. Willen organisaties in 2017 echt goed mobiel CRM hebben, moet er een mobiel platform komen dat onlosmakelijk verbonden is met de kern van CRM, in plaats van alleen een app met enkele functionaliteiten en extensies.

Wilt u meer weten over ontwikkelingen op het gebied van CRM? Neem dan contact met ons op.

Volg ons!

Close

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!