• Uw organisatie verandert, verandert CRM mee?
  • Bedenken, bouwen & beheren
  • Be smart en houd je CRM systeem snel, veilig & up-to-date
  • Doeltreffend CRM beheer is essentieel

De relatie die uw organisatie heeft met klanten is uitermate van belang. Kent u uw klanten? Weet u wie uw prospects zijn, welke leads informatie hebben gedownload of wie in uw mailinglijst staat? Heeft u uw klantinformatie opgeslagen in één centrale database die up-to-date, eenvoudig beschikbaar en gebruiksvriendelijk is? Een CRM-systeem is dat (als het goed is) wel en kan uw organisatie een hoop nodige functies bieden die de productiviteit en inkomsten kunnen laten toenemen. Om de volgende redenen zou u CRM moeten inzetten, zodat het medewerkers gemakkelijker gemaakt worden, sales- en marketingactiviteiten geoptimaliseerd- en geautomatiseerd worden en uw organisatie uiteindelijk kan groeien.

Voor veel organisaties is het verminderen van klantverloop een grote uitdaging. Klantverloop heeft namelijk een negatieve invloed op de inkomsten en winstgevendheid van een organisatie, net als op de kosten die nodig zijn voor marketing en het terughalen van klanten. Met de juiste inzet van CRM kan het klantverloop echter geminimaliseerd worden.

Zinnovation CRM zelfservice

Er wordt door consumenten steeds meer gebruik gemaakt van FAQ-pagina’s, kennisbanken en live chats om snel en eenvoudig het antwoord op vragen te vinden. Maar liefst 90% van klanten verwacht dit ook van organisaties en hieraan voldoen is dan ook van belang. Toch hebben nog maar weinig organisaties zelfbedieningsmogelijkheden. In deze blog geven we zes tips om hiermee te beginnen en met succes de klantervaring te verbeteren met behulp van zelfbedieningsmogelijkheden.

CRM software uitkiezen is geen eenvoudige opgave, het aanbod is tegenwoordig enorm. Er zijn dan ook een aantal aspecten waar aan gedacht moet worden. Eerst moet er in elk geval een CRM strategie opgesteld worden, anders is het erg lastig om vast te stellen waar het systeem aan moet voldoen. Als dat gedaan is moet de software gekozen worden en één van de eerste keuzes die u moet maken is of u kiest voor een systeem in huis of in de cloud. We leggen het verschil uit.

Op internet is steeds meer data en informatie te vinden over mensen. Door goed gebruik te maken van deze data kunt u veel te weten komen en uw bestaande en potentiële klanten beter leren kennen. Door waardevolle informatie over prospects en klanten te verzamelen en op te slaan in CRM, kunt u sterkere relaties opbouwen. We beschrijven 5 manieren om uw klanten en prospects beter te leren kennen.

Zinnovation CRM lead nurturing strategieHet goed opvolgen van leads is van belang om van deze leads waardevolle klanten te kunnen maken. Toch gebeurt het nog vaak dat leads niet of niet goed opgevolgd worden. Volgens Hubspot wordt zelfs 79% van leads niet omgezet in sales door een gebrek aan lead nurturing. Toch blijkt volgens Forrester dat bedrijven die goed zijn in lead nurturing, 50% meer sales-ready leads genereren tegen 33% lagere kosten. Slechts 35% van B2B-bedrijven heeft een lead nurturing strategie opgesteld. Door te beginnen met lead nurturing, kunt u dus een competitief voordeel behalen. In deze blog geven we u zes stappen om een sterke strategie op te stellen.

Het gebeurt nog te vaak dat medewerkers van de klantenservice iemand niet goed kunnen helpen, doordat ze niet snel de juiste informatie kunnen vinden. Als een duidelijke, gestandaardiseerde oplossing niet snel te vinden is, verspilt een medewerker onnodig veel kostbare tijd en geld. Ook gaat dit ten koste van de customer experience en dus mogelijk de loyaliteit van de klant. Deze wil tenslotte graag snel geholpen worden met zo weinig mogelijk contactmomenten. Om hier verandering in te brengen, wordt kennis steeds belangrijker: de beschikbaarheid en toegankelijkheid hiervan, zowel intern als extern, zal bijdragen aan een betere klantenservice.

Voor elke salesmanager is het verbeteren van de prestaties van het verkoopteam een doel. Hierbij wordt echter vaak één ding vergeten: het gebruik van analytics. Slechts 15% van organisaties gebruikt sales-analytics om doelstellingen te behalen, terwijl het een bewezen manier is om meer uit zowel werknemers als klanten te halen.

Veel bedrijven richten zich met hun marketingactiviteiten op het aantrekken van nieuwe klanten. Dit is ook nodig om als organisatie te kunnen groeien, maar de bestaande klanten moeten niet vergeten worden. Met behulp van CRM kunt u werken aan een lange termijn relatie met bestaande klanten en zo de klantretentie verhogen.

Een CRM-systeem is onmisbaar binnen uw organisatie als u klantgericht wilt werken en de klant centraal wilt zetten. Om dit te kunnen doen moet u immers alles weten over uw klanten en dit ook centraal opslaan, zodat iedereen hierbij kan. Dit systeem moet echter ook in staat zijn om mee te groeien met uw organisatie. Vaak werken bedrijven echter met een systeem dat niet meer goed aansluit bij de grootte en werkzaamheden van de organisatie, doordat het systeem verouderd is of niet is meegegroeid. We zetten een aantal tekenen op een rij waaruit kan blijken of dit bij u ook het geval is.