• Uw organisatie verandert, verandert CRM mee?
  • Bedenken, bouwen & beheren
  • Be smart en houd je CRM systeem snel, veilig & up-to-date
  • Doeltreffend CRM beheer is essentieel

In een eerdere blog gingen we al in op hoe u uw marketingactiviteiten kunt automatiseren en optimaliseren met behulp van een CRM-systeem. Door gebruik te maken van alle verzamelde klantinformatie, kunt u uw marketingactiviteiten beter afstemmen op de situatie van de (potentiële) klant en diegene gepersonaliseerde boodschappen sturen. Met behulp van CRM en marketing automation kunt u uw leads beter opvolgen middels lead nurturing campagnes. We geven vijf tips voor het opstellen van een effectieve lead nurturing campagne.

Een CRM-traject gaat vaak gepaard met vele verwachtingen. Zo wordt verwacht dat het CRM-systeem de productiviteit verbeterd, sales verhoogd, geld bespaard, noem maar op. En dat kan ook behaald worden, mits het traject goed uitgevoerd wordt. Uit onderzoek blijkt echter dat 30% tot 65% van de CRM projecten faalt. Uit een ander onderzoek blijkt dat minder dan 40% van CRM-projecten volledige gebruikersadoptie behalen. Ondanks dat vaak gedacht wordt dat het aan de technologie ligt, spelen de mensen binnen een organisatie zelf een grote rol in het implementatietraject. We leggen uit waarom en hoe.

Het realiseren van een goede klantervaring zou bij elke organisatie hoog op de agenda moeten staan, daar kunnen we niet meer omheen. Klanten verwachten meer van klantenservice, daarnaast speelt dit ook nog eens een grote rol in hun beslissing om bij een organisatie te blijven in plaats van over te stappen. Maar ook voor organisaties blijkt de klantbeleving steeds belangrijker te worden. In een eerdere blog kwam al naar voren dat voor 83% van respondenten de customer experience een cruciale onderscheidende factor is. Maar nu blijkt uit onderzoek ook nog eens dat het verbeteren van de klantervaring bij kan dragen aan een hogere omzetgroei en meer rendement.

De meeste organisaties hebben tegenwoordig wel een software-systeem waarmee ze informatie over hun klanten kunnen opslaan en dat ze helpt om deze relaties te beheren. En alhoewel het belangrijk is om een systeem te hebben dat klantinformatie kan opslaan, is het tegenwoordig niet meer genoeg om een database met klantgegevens te hebben. De consument verwacht een steeds betere klantervaring te krijgen, is op steeds meer kanalen actief en als organisatie is het dan ook van belang om hierop in te spelen. Klantbeheer is niet meer genoeg, het draait om het bouwen van lange termijn relaties. We geven 7 best practices die hierbij kunnen helpen.

Eerder schreven we er al over: datavervuiling gaat ten koste van de betrouwbaarheid en het gebruik van uw CRM-systeem. Zonde, want het implementeren en onderhouden van CRM heeft tijd en geld gekost en u wilt dan ook het maximale resultaat eruit halen. Goede data is dan ook erg van belang en niet alleen om de bruikbaarheid en betrouwbaarheid te waarborgen!

In eerdere blogs hebben we al eens geschreven hoe belangrijk de klantbeleving is. Voor organisaties blijkt het steeds meer een prioriteit te worden om zich te richten op de customer experience, omdat dit een cruciale onderscheidende factor is. Maar voor de klant is een goede ervaring ook doorslaggevend en een goede klantenservice is dan ook uitermate van belang. Microsoft onderzocht de huidige stand van zaken wat betreft de klantenservice.

Steeds meer organisaties werken met een CRM-systeem. Veel organisaties werken met een systeem on-premise, maar het aantal organisaties wat werkt met een cloud-oplossing neemt sterk toe. Ook zijn er steeds meer organisaties die de medewerkers voorzien van mobiel CRM. En terecht, mobiel CRM kan de productiviteit binnen uw organisatie laten stijgen. In deze blog bespreken we enkele tips en mogelijkheden van hoe mobiel CRM bij kan dragen aan een hogere productiviteit.

Bedrijven kunnen meerdere redenen hebben om CRM te implementeren, zoals het stroomlijnen van processen, klantgerichter kunnen werken, automatiseren van marketingactiviteiten, et cetera. Al deze redenen moeten uiteindelijk leiden tot meer verkoop. Heeft u CRM geïmplementeerd maar heeft dit nog niet geresulteerd in hogere salesresultaten en meer omzet? Dit zijn vijf veelvoorkomende oorzaken.

Uit onderzoek van Microsoft blijkt dat 90% van klanten verwacht dat een merk of organisatie beschikt over een zelfbedieningsportal of FAQ-pagina, om zo zelf snel en eenvoudig het antwoord op hun vragen te kunnen vinden. In deze blog beschrijven we enkele zelfbedieningsmogelijkheden van Microsoft Dynamics CRM om uw klantenservice en zo ook de klantervaring te verbeteren.

Een CRM-systeem kiezen en implementeren is niet in een dagje gedaan. Er zijn, zowel voor grote als kleine organisaties, meerdere punten waar u goed over na moet denken om de juiste keuze te maken. We zetten vijf belangrijke aandachtspunten op een rijtje voor u.