• Uw organisatie verandert, verandert CRM mee?
  • Bedenken, bouwen & beheren
  • Be smart en houd je CRM systeem snel, veilig & up-to-date
  • Doeltreffend CRM beheer is essentieel

Zinnovation CRM tekenenKleine organisaties zullen nog lang niet altijd werken met een CRM-systeem. Zeker als het aantal klanten nog niet zo hoog ligt zal het niet zo nodig lijken. Maar naarmate uw organisatie groeit, groeit ook de hoeveelheid klanten en bijhorende data. Begin op tijd met het implementeren van CRM om te voorkomen dat u het overzicht kwijtraakt en uw klanten uit het oog verliest. Herkent u zich in een of meer van onderstaande punten? Dan wordt het ook voor u tijd om te overwegen met CRM aan de slag te gaan!

Als er zich verkoopkansen aanbieden, dan wilt u hier natuurlijk ook zoveel mogelijk uithalen. Door te werken met een CRM-systeem kunt u deze kansen beter benutten, zowel door een betere samenwerking als door een centrale plek met waardevolle klantinformatie.

In onze vorige blog hadden we het al over hoe u uw marketingactiviteiten kunt optimaliseren met de inzet van CRM. Door een integratie tussen CRM en marketing automation kunt u echter nog veel meer uit uw klantdata en leads halen. We zetten enkele voordelen op een rijtje van de integratie van CRM en marketing automation.

Volgens onderzoeksbureau Forrester kiezen bedrijven die hun processen willen automatiseren steeds vaker voor een SaaS-oplossing. Forrester verwacht dat in 2016 het aantal bedrijfsprocesapplicaties wat aangeboden wordt als online dienst, toeneemt met 26%. Ook het aantal online CRM-systemen zal toenemen. Forrester verwacht in 2016 een groei van 20% in de categorie CRM-software.

In een eerdere blog hebben we besproken dat een omnichannel klantenservice steeds belangrijker wordt. Klanten verwachten via steeds meer kanalen goed en snel geholpen te worden. Niet meer alleen via telefoon en e-mail, maar ook ook via social media, online chat en tegenwoordig wordt ook WhatsApp al steeds meer gebruikt als servicekanaal.

Als organisatie zult u steeds meer tijd moeten steken in het bieden van een omnichannel service. Dit zal de customer experience verbeteren en tevreden klanten lopen minder snel weg dan ontevreden klanten. Door via meer kanalen vragen en klachten te beantwoorden zal uw klantenservice sterk verbeteren. We geven u vier tips.

Zinnovation CRM marketingactiviteitenTegenwoordig is het niet meer genoeg om marketingcampagnes los te laten op uw doelgroep en de salesafdeling de gegenereerde leads meteen op te laten volgen. Dit lijkt dan erg op koude acquisitie, iets wat steeds minder goed werkt. Voor veel organisaties komt de customer journey hoger op de agenda gezet: het in kaart brengen van de klantreis die de klant aflegt, om hier vervolgens de marketingactiviteiten op aan te laten sluiten. Door CRM in te zetten binnen uw organisatie kunt u uw marketingactiviteiten optimaliseren door gebruik te maken van de beschikbare klantinformatie.

Heeft u het besluit genomen om CRM te implementeren binnen uw organisatie? Dan kunt u aan de slag met het CRM traject. Dit kost tijd en geld en het is dan ook van belang dat u uiteindelijk CRM met succes kunt inzetten. Om dat te behalen moet u echter wel tijdens het implementatietraject deze vijf fouten voorkomen.

Door een CRM-systeem te implementeren binnen uw organisatie, biedt u uw salesmedewerkers een tool aan waarmee ze in staat zullen zijn betere salesprestaties te leveren. Ze kunnen dankzij CRM bijvoorbeeld sneller, efficiënter en productiever werken. Daarnaast hebben ze meer inzicht in de klantinformatie, waardoor ze klanten beter kunnen benaderen en voorstellen kunnen doen die beter aansluit op deze klant. Met CRM kunnen de verkoopprocessen geoptimaliseerd worden en kan de sales beter aansluiten op de customer journey.

In december is Microsoft Dynamics CRM 2016 gelanceerd voor zowel CRM online als CRM on premise. Met deze versie richt Microsoft zich nog meer op de customer engagement. Door nieuwe functionaliteiten kunnen medewerkers sneller en effectiever werken doordat ze minder tussen applicaties hoeven te wisselen, waardoor ze zich beter kunnen focussen op hun werk en de klant. We zetten enkele interessante verbeteringen op een rijtje.

Zinnovation CRM klantenservice1De consument is op veel meer kanalen aanwezig dan vroeger, zoals bijvoorbeeld sociale netwerken, en verwacht dit dan ook van organisaties. Met behulp van CRM kunt u via meer kanalen de service verlenen die de klant verwacht.