• Uw organisatie verandert, verandert CRM mee?
  • Bedenken, bouwen & beheren
  • Be smart en houd je CRM systeem snel, veilig & up-to-date
  • Doeltreffend CRM beheer is essentieel

Werken met Sage CRM wordt mogelijk gemaakt in twee platform smaken. Beide platformen hebben hun mogelijkheden, beperkingen, eigenschappen en zaken waar rekening mee gehouden dient te worden.

Het beheer van Sage CRM is dus afhankelijk van welk platform er gekozen is:
Sage Online
Sage On- Premise

Sage CRM Online
Sage CRM Online is een cloud oplossing. Dit houd in dat Sage CRM Online op elke plek en tijd te bereiken is via het internet. Met Sage CRM Online heb je het onderhoud van hardware en het systeem niet in eigen handen en heeft het voordeel dat er geen personeel, onderhoud, stroomverbruik kosten etc. nodig zijn. Echter het nadeel is dat je data (bedrijfsgegevens en klant gegevens) extern word gehost. Bij het gebruik van Sage CRM Online heb je te maken met de zogenoemde ’technology push’. Dit betekent dat er automatisch nieuwe functionaliteiten worden toegevoegd aan de bestaande oplossing (Sage CRM Online).

Voorbeeld:
Nieuwe technologie, updates en functionaliteiten worden door Sage CRM Online automatisch uitgerold (‘ge-pushed’). Dit kan een voordeel zijn, omdat je hierdoor heel snel de beschikking krijgt over nieuwe, kant-en-klare functionaliteiten, zonder dat je daar iets voor hoeft te doen. Maar het kan in sommige gevallen ook problemen opleveren, omdat je een beperkte voorbereidingstijd hebt en daarna over moet naar een nieuwe versie. Teveel maatwerk kan dan ook voor problemen zorgen. In de meeste gevallen is de ‘technology push’ een voordeel omdat je via deze manier altijd up-to date bent.

Sage CRM On Premise
On-Premise oftewel ‘Locaal geïnstalleerd’. Hiermee wordt bedoeld dat de software als standalone applicatie op een daadwerkelijke server met een SQL server, Exchange server is geïnstalleerd. Alle systemen en software zijn in eigen beheer en eigen verantwoording.
Een bedrijf is bij on-premise zelf verantwoordelijk voor o.a.:

  • De werking van de onderliggende servers (Applicatie server, SQL server, Exchange) die deel uitmaken van het systeem.
  • Veiligheid van de systemen, systeem data alsmede de veiligheid van data-verbindingen
  • Een gedegen installatie, het beheer en het onderhoud van de hardware, de software, het maken en bewaren van back-up's
  • Het up to date houden van de hardware en software
  • De inrichting en beheer van zaken zoals het geven van de juiste rechten binnen het netwerk

Bij On Premise word je niet ‘ge-pushed’ om te upgraden. Je plant zelf in wanneer je de upgrade wil laten plaats vinden. Voordeel van Sage CRM On Premise is ook dat je meerdere maatwerken toe kan passen t.o.v. Sage CRM Online.

Je beschikt zelf over de database en onderliggende functionaliteiten. Het wordt aangeraden om een (intern of extern) beheerafdeling te hebben waarbij de benodigde kennis voor het beheren van server en dataomgevingen beschikbaar is.

Verschillen van Sage CRM Online & Sage CRM On Premise

Sage CRM Online
Sage CRM On Premise

Kant en klare installatie

Kost tijd, personeel, software & hardware om de installatie te starten.

Geen server / hardware / onderhoud nodig

Server / hardware / onderhoud in eigenbeheer

Technology Push upgrade

Zelf plannen wanneer je wilt upgraden

Internet connectie is noodzakelijk

Kan offline worden gebruikt

Beveiliging door Sage CRM Online geregeld

Beveiliging intern geregeld

Geen Selfservice

SelfService Module

Beperkte opslagcapaciteit

Geen beperking in opslagcapaciteit

Voor een volledige lijst met verschillen tussen Sage CRM Online & Sage CRM On Premise raden we aan om de onderstaande PDF te downloaden. Download hier de PDF.

Voordelen voor beheerders van Sage CRM

  • Eenvoudig te installeren en snel op te leveren
  • Uitgebreide workflow engine voor het versnellen (automatiseren) van eigen proces.
  • Uitgebreide rechten en autorisatie mogelijkheden voor afdelingen / vestigingen
  • Ondersteuning van verschillende programmeer talen Integratie mogelijkheden, voorbeeld:
    • Microsoft Exchange integratie
    • Online Self service
    • Social media integratie
    •   Web services

Voordelen voor de gebruikers van Sage CRM

  • Gebruikersvriendelijke interface
  • Werken vanuit één scherm
  • Persoonlijke interactieve dashboards: grafisch overzicht en informatie voor een compleet klantbeeld
  • Onvertraagd synchronisatie tussen MS Exchange (Outlook) en Sage CRM.
  • Toegang tot Sage is mogelijk met verschillende browsers en mobiele telefoons of tablets.

Beheer intern, extern of allebei
U heeft de keuze om het beheer geheel of gedeeltelijk binnen uw eigen organisatie te beleggen, of om het beheer geheel of gedeeltelijk uit te besteden.

In het laatste geval is het van belang om een partner te kiezen die over medewerkers beschikt die het
kennisniveau binnen uw organisatie langzaam op kunnen bouwen, zodat u na verloop van tijd zelf het volledige beheer ter hand kunt nemen. Indien u ervoor kiest om het beheer van uw CRM omgeving volledig uit te besteden, is het van belang om vooraf een servicekader overeen te komen,
zodat u weet welke ondersteuning u wel en ook niet kunt verwachten.

Door de inzet van externe CRM beheerspecialisten kunt u de belasting van uw eigen organisatie op het gebied van beheer minimaliseren. Daarbij bent u niet afhankelijk van de bezetting van uw eigen organisatie en kunt u de continuïteit en de kwaliteit van de gebruikersondersteuning voortdurend
blijven garanderen:

  • Met een professionele eerste lijn support en call registratie.
  • Met oog voor de optimalisatie van implementatie en processen.
  • Met minder investeringen in scholing en bijscholing.
  • Met een kwalitatief hoogwaardige database.
  • Met goede communicatie naar de gebruikers.
  • Externe CRM-beheerders kunnen uw eigen mensen on the job opleiden.

Inzet van Zinnovation
Zinnovation biedt de mogelijkheid om, naast het beheren van een deel of de volledige Sage CRM omgeving, de inrichting aan te passen naar de wensen van het bedrijf.

U kunt uw gehele CRM beheer of een deel ervan bij ons uitbesteden. Ook is het mogelijk om gezamenlijk met uw applicatiebeheerders een samenwerking aan te gaan waarin wij deze medewerkers trainen in het zelf aanpassen en herinrichten van de standaard applicatie.
Zinnovation is heel flexibel in haar ondersteuning, mogelijkheden en training van medewerkers.

Partnership: Wij geloven dat mensen een belangrijke bijdrage leveren aan een succesvol CRM traject.
Teamspirit: Co-creatie levert veel voordelen op.
Flexibiliteit: Vanaf de allereerste release heeft Zinnovation flexibiliteit hoog in het vaandel staan.
Geavanceerde technologie: Zinnovation blijft op de hoogte in ontwikkeling van de laatste technieken.
Methodologie: Stepstones, Prince II, eerst de fundering alvorens je een huis bouwt.
Branchekennis: Wij verwerken onze ervaringen in branche specifieke oplossingen waarmee onze klanten hun voordeel kunnen doen.

Bedenken, bouwen & beheren

Wilt u met ons afstemmen op welke wijze u een succesvolle Sage CRM beheerorganisatie kunt opzetten? En van gedachten wisselen over de voor u meest belangrijke aandachtspunten? Hieronder kunt u uw gegevens achterlaten zodat een van onze specialisten contact met u kan opnemen om de mogelijkheden en voordelen te bespreken.

* = Verplichte velden
Betreffende:(*)
Vul hier uw opmerkingen en/of vragen in

Bedrijfsnaam(*)
Vul hier uw bedrijfsnaam in

Aanhef:(*)
Selecteer uw geslacht

Voornaam:(*)
Vul hier uw voornaam in

Tussenvoegsel:
Invalid Input

Achternaam:(*)
Vul hier uw achternaam in

Functie:
Vul hier uw functie in

Telefoon:(*)
Vul hier uw telefoonnummer in zonder streepje

E-mail:(*)
Vul hier uw e-mail adres in

Reactie via:(*)
Geef hier uw voorkeur aan

Verificatie:(*)
Verificatie:
RefreshGeen juiste invoer, probeer het nog eens

Volg ons!

Close

Klik hieronder en blijf geïnformeerd!